Klienci sieci Biedronka poczuli się oszukani. Całą sprawą zajęła się Komisja Etyki Reklamy. Powód? Nadużycie zaufania odbiorców. Niestety nie jest to pierwszy przypadek, w którym sieć mocno nadużywa zaufania swoich klientów.
Sieć sklepów Biedronka kilka tygodni temu ogłosiła interesującą promocję, która polegała na tym, że przy zakupie pięciu lodów, dwa przysługują klientowi gratis. Przy kasie niestety okazywało się, że plakaty wprowadzają w błąd klientów kupujących reklamowane specjalnie produkty. Jedna z niezadowolonych klientek napisała oficjalną skargę do Komisji Etyki Reklamy:
„Biedronka reklamuje się obecnie akcją dotyczącą lodów (…) – min. w formie plakatów przed sklepami i w sklepach. (…) Problem tkwi w tym, że ani na plakatach reklamowych, ani na filmiku nie ma informacji, że dwa dodatkowe lody musza być identyczne jak zakupione wcześniej. Informację taką uzyskałam dopiero po tym jak skontaktowałam się z Biedronką (…) chyba nikt kto wchodzi do sklepu nie zaczyna czytać długiego regulaminu tylko kieruje się plakatami/reklamą. Na plakatach nie tylko nie ma takiej informacji, a także znajdują się BŁĘDNE grafiki wprowadzające w błąd”.
Nie jest to ostatnia skarga, jaka trafia do KER. Niedawno niezadowoleni klienci oskarżyli dyskont o fałszywą reklamę dotyczącą chleba „jak za dawnych lat”.