Sieci Lidl i Biedronka od lat dominują na polskim rynku supermarketów. Ich bardzo atrakcyjne oferty podbiły portfele polskich konsumentów.
Dodatkowym elementem, który zachęca do zakupów w tych sieciach są ich sezonowe oraz tygodniowe oferty.
Niestety sytuacja ta wkrótce ma ulec zmienię.
Od jakiegoś czasu obie sieciówki otwarcie prowadzą ze sobą wojnę na oferty.
Niestety zdaniem ekspertów wkrótce może to ich pogrzebać.
Polska jest przesycona sklepami Lidla i Biedronki. W związku z tym konsument liczy na coraz lepsze produkty o niskich cenach.
“Sebastian Rennack z LZ Retailytics ostrzega, że wkrótce wszystko się zmieni. Dyskonty już przekroczyły granicę, po której czeka je krwawa walka. Doprowadzi to do kanibalizacji, a następnie spadku rentowności.
Będziemy świadkami prawdziwej batalii, której kwestią będzie być albo nie być. W efekcie może okazać się, że zarówno Biedronka i Lidl, mimo mocnych pozycji, potężnie stracą, przez co znany nam dziś porządek zostanie zmieciony.” – czytamy w portalu Pikio.pl
Taka sytuacja daje otwarte pole do działania mniejszym firmą. Najczęściej na takich sytuacjach najwięcej zyskiwali konsumenci.