Na portalach społecznościowych kilku banków pojawiły się komunikaty o awariach i pracach serwisowych. Chodzi o dostęp do kont głównie przez platformy internetowe.
Z dokonaniem przelewów, sprawdzenia salda czy wykonaniem innych operacji bankowych mogą mieć problemy klienci drugiego największego banku w Polsce, a więc w Pekao. Do awarii lub przerw technicznych przyznały się też ING Bank Śląski, Alior Bank, Millennium i BGŻ BNP Paribas.
Na Facebooku Pekao poinformowało, że „logowanie do Pekao24 oraz PeoPay jest utrudnione. Pracujemy nad jak najszybszą poprawą działania bankowości elektronicznej”.
Z kolei na stronie internetowej ING Banku Śląskiego pojawił się komunikat: „Między godziną 12:00 a 13:00 występowały problemy z dostępem do bankowości internetowej i aplikacji mobilnej naszego banku. W tej chwili nasze systemy działają. Chwilowo nie ma dostępu do historii transakcji oraz analizy wydatków. Pracujemy nad rozwiązaniem problemu”.
Do chwilowych utrudnień w dostępie do bankowości internetowej przyznaje się Alior Bank. Zastrzega jednak, że transakcje wykonywane kartami płatniczymi odbywała się w niezakłócony sposób.REKLAMA
Problemy z bankowością mobilną pojawiły się z kolei w Banku Millennium.
Informujemy, że w aplikacji mobilnej mogą występować chwilowe problemy komunikacyjne. Przepraszamy za wszelkie utrudnienia, pracujemy nad jak najszybszym przywróceniem pełnej funkcjonalności systemu.
Czasowe ograniczenia pojawiły się również na platformach Pl@net, Biznes Pl@net i GOmobile, które umożliwiają dostęp do kont w BGŻ BNP Paribas.
„Informujemy, że z system bankowości internetowej Pl@net jest chwilowo niedostępny. Pracujemy nad przywróceniem działania systemu. Za wszelkie utrudnienia przepraszamy” – informuje bank.