Biedronka słabnie. Lidl zostawia ją daleko w tyle

Udostępnij:
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Biedronka i Lidl to dwie największe sieci dyskontowe, które od dawna prowadzą ze sobą zaciekle rywalizację o klienta na rynku. W najbliższym czasie możemy być jednak świadkami drastycznych zmian.

Biedronka i Lidl od dawna starają się przekonać do siebie jak największą ilość klientów na rynku. Pod względem ilości punktów bez żadnych złudzeń wygrywa Biedronka, lecz w kwestiach jakości już zdecydowanie lepiej wypada Lidl.

Media aktualnie alarmują, że być może w rywalizacji pomiędzy Lidlem a Biedronką może dojść do sytuacji, gdzie ta pierwsza zostawi konkurenta w tyle. Doniesienia te opierają się na aktualnych wydatkach obu firm na reklamę i marketing.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Wciąż największym budżetem reklamowym może chwalić się Lidl, który w lipcu przeznaczył ponad 33,5 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. To jednak spadek w porównaniu z czerwcem – wówczas wydatki marki wyniosły ok. 55 mln zł.

Biedronka w tym zestawieniu pozostaje daleko w tyle. Popularna sieć wydała w ubiegłym miesiącu zaledwie 15 milionów złotych na promocję w mediach, a w czerwcu była to jeszcze kwota na poziomie 29 milionów złotych.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Biedronka, której korzenie pochodzą bezpośrednio z naszego kraju spadła zdecydowanie w rankingu dotyczącym przeznaczanych funduszy na promocję. Wyprzedziły ją trzy marki specjalizujące się w sprzęcie elektronicznym. Mowa tu o takich sieciach jak Media Expret, Euro RTV AGD oraz Neonet.

Zdaniem klientów sieci nie jest to jednak nic czym można się przejmować. Biedronka już jest na tyle dobrze znanym dyskontem w naszym kraju, że jakakolwiek olbrzymia promocja w mediach nie jest jej aż tak bardzo potrzebna. Można tu się posłużyć samą ilością sklepów marki, które już samą swoją liczną obecnością wykonują dodatkowe zadania – także te reklamowe.

Sam Lidl ma zdecydowanie mniej sklepów i nic dziwnego, że władze popularnej marki chcą nadrobić braki przy pomocy intensywnej promocji w mediach. Dodatkowo do rywalizacji miał w najbliższym czasie przystąpić nowy gracz rodem z Rosji. Mowa tu o sklepach Mere, lecz jak wynika z najnowszych informacji – włodarze marki zrezygnowali z ekspansji na polski rynek. Według wstępnych informacji w Polsce miało powstać na start około 100 sklepów pod szyldem Mere.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
window._taboola=window._taboola||[],_taboola.push({article:"auto"}),function(o,a,t,e){document.getElementById(e)||(o.async=1,o.src="//cdn.taboola.com/libtrc/magdad-wlocie/loader.js",o.id=e,a.parentNode.insertBefore(o,a))}(document.createElement("script"),document.getElementsByTagName("script")[0],0,"tb_loader_script"),window.performance&&"function"==typeof window.performance.mark&&window.performance.mark("tbl_ic"),window._taboola=window._taboola||[],_taboola.push({mode:"alternating-thumbnails-a",container:"taboola-below-article-thumbnails",placement:"Below Article Thumbnails",target_type:"mix"}),window._taboola=window._taboola||[],_taboola.push({flush:!0}),console.log("wykonało się");

About Redakcja wLocie.pl

Cały zespół redakcyjny wLocie.pl pracuje na to aby dostarczyć państwu najnowsze i jednocześnie najciekawsze wiadomości z Polski i ze świata
View all posts by Redakcja wLocie.pl →

Comments are closed.