Facebook i Instagram wprowadzają opłaty. Ujawniono kwoty

Opłata za korzystanie z Facebooka i Instagrama jest już pewna – konglomerat technologicznegy Meta ujawnił stawki i zakres usług związanych z opłatami.

Kolejna gwiazda straciła pracę w TVP. Już jest zastępstwo

Sprawa dotyczy korzystania z Facebooka i instagrama bez reklam. Jest to usługa porównywalna do YouTube premium , gdzie po opłaceniu miesięcznego abonamentu uzytkownicy mogą cieszyć się oglądaniem filmó bez reklam. Teraz będie tak także na Facebooku i Instagramie. Wszystcy uzytkownicy, którzy opłacą konkretna stawkę nie natkną się na swoim wallu na żadną reklamę.

Konglomerat Meta ogłosił własnie jakie stawki zaczną juz wkrótce obowiązywać.

Facebook i Instagram z opłatą – Meta ujawnia cennik

Agencja Bloomberg podaje, że użytkownicy w UE będą mogli skorzystać z usługi za 9,99 euro miesięcznie przy korzystaniu z serwisów przez przeglądarkę internetową. Aplikacje bez reklam na telefonie będą płatne 12,99 euro miesięcznie. Powstał już oficjalny komunikat w tej sprawie wydanny przez Meta.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Opłaty zaczną obowiązywać juz od listopada. Meta poinformowało, że początkowo opłata obejmie wszystkie połączone konta Facebooka i Instagrama, widoczne w centrum kont użytkownika.

Tak zostanie aż do 1 marca 2024, bowiem od tego momentu każde dodatkowe, nowe konto zostanie objęte dodatkową opłatą w wysokości 6 euro miesięcznie ponad standardowy abonament w internecie oraz 8 euro w systemach iOS oraz Android.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Czy Facebook i Instagram będzie płatny dla wszystkich?

Meta uspokaja i potwierdza, że opłata wprowadona zostaje jjako jedna z ocji, natomiast korzystanie z mediów społecznościowych wciąż pozostanie bezpłatne. Abonament usuwający reklamy z naszych kont jest jak najbardziej dobrowolny, a nie opłacenie tego abonamentu nie spowoduje pogorszenia świadczenia usług firmy Meta.

Matka zgotowała jej piekło: Bita, odurzana, wyrwane zęby… Gdy ją zabiła, wyznała coś niewyobrażalnego

Co więcej, różnica dotyczy też danych zbieranych o użytkowniku przez aplikacje. Reklamy wyświetlane na Facebooku i Instagramie są spersonalizowane, to znaczy zależne od aktywności. Aby personalizować reklamy, firma zbiera nasze dane.

„W listopadzie zaoferujemy osobom korzystającym z Facebooka lub Instagrama (…) możliwość dalszego bezpłatnego korzystania z tych spersonalizowanych usług z reklamami lub wykupienia subskrypcji, pozwalających nie widzieć reklam. Dopóki użytkownicy będą subskrybentami, ich dane nie będą wykorzystywane w reklamach” – podaje Meta w oświadczeniu. 

Zobacz też: