Proces projektowania ulotki, czyli o co musimy zadbać, by mieć skuteczną reklamę
large printer format inkjet working
Ulotki to jedne z najpopularniejszych i najważniejszych rodzajów reklamy bezpośredniej. Taki marketing pozwala na dotarcie do zainteresowanych w sposób dosłowny i skuteczny, a przy tym pozwala się zapamiętać i „idzie” z daną osobą dalej (chyba, że ulotka skończy w koszu). Dlatego tak ważne jest, by ulotka przyciągała i pozwalała na osiągnięcie sukcesu i skuteczną promocję. Jak więc powinniśmy ją zaprojektować i co dokładnie wykonać, by cały projekt był zachwycający i skutecznie wpływał na słupki sprzedaży?

Punkt Pierwszy – pomysł

Najpierw oczywiście musimy mieć co reklamować. Wszystko zaczyna się od pomysłu, np. właśnie by wykorzystać ulotki jako formę promocji i marketingu. Dlatego zamysł jak ma wyglądać, o czym ma mówić i jak wiele ma jej być jest niezwykle ważny. Ważny także z punktu widzenia następnych kroków.

Punkt Drugi – treść

Tworzenie treści jest niezwykle ważne i musi być wykonane dość szybko. Chodzi o pierwszą wersję, którą dopiero będziemy dopasowywali do kolejnych etapów produkcji ulotki. Zatem musimy już teraz wiedzieć jak wiele chcemy na niej umieścić, ale z drugiej strony jeszcze nie wszystkie dane muszą być wprowadzone. Ważne, by sam tekst był  napisany językiem poprawnym i łatwym w czytaniu.

Punkt Trzeci – projekt graficzny

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Nie mówimy tutaj o zaprojektowaniu samej ulotki, gdyż to powinno być udziałem profesjonalnego lub choćby domorosłego grafika. Dlatego projekt graficzny odnosi się raczej do tego jak wiele tekstu mamy zmieścić na ulotce, jaką czcionką będzie on napisany, jak go rozmieścimy i poszatkujemy, czyli słowem to przede wszystkim typografia tekstu. Drugim aspektem jest sama ulotka, gdyż w tym wypadku możemy wybierać albo pomiędzy różnymi formatami np. A7, A5, A3 czy DL, ale także ich rodzajem (ulotki składane, zwykłe, z perforacją) czy rodzajem papieru, gdzie między innymi wybieramy papier kredowy czy matowy oraz decydujemy się na jego grubość, a więc gramaturę.

Punkt Czwarty – grafika

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Gdy wybierzemy już rodzaj, uporamy się z formatem papieru oraz jego gramaturą przychodzi czas na ułożenie wszystkiego i skład. Ważne jest, by wszystkie dodatki i elementy typowo graficzne znajdowały się w odpowiednich miejscach i nie wpływały negatywnie na czytelność i spójność tekstu. Jeśli wszystko będzie w porządku to znak, że możemy zaczynać myśleć o finalizacji projektu.

Punkt Piąty – ostateczne poprawki

Ostateczne poprawki to zgranie wszystkiego ze sobą oraz próba wyboru jak najlepszych opcji. Dlatego musimy zerknąć na wszystko z góry i zastanowić się czy każdy z elementów jest na miejscu i w nim pasuje. Jeśli tak, to możemy przechodzić do druku.

Sam druk to moment, jednak właściwe zaprojektowanie wszystkiego możemy dać nam tylko i włącznie sukces i w efekcie uzyskujemy ulotkę taką, jaką chcielibyśmy mieć. Oby za nią szły dalsze sukcesy nasze i naszej firmy.