Grywalizacja – koncepcja i zastosowanie w marketingu

Grywalizacja staje się z roku na rok coraz bardziej popularnym trendem w marketingu. Nie dzieje się tak bez przyczyny. Wplatanie elementów rywalizacyjnych znanych do tej pory z gier do działań marketingowych powoduje wzrost zaangażowania, lojalności oraz świadomości marki. Dotyczyć to może zarówno pracowników, klientów, jak i partnerów biznesowych. Co to jest grywalizacja i jakie mogą być jej przykłady? Zapraszamy do lektury artykułu.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Co to jest grywalizacja?

Grywalizacja, zwana też inaczej gamifikacją lub też gryfikacją, jest strategią opartą na wykorzystaniu pewnych elementów gier w sytuacjach, które nie są z nimi związane. Działania takie mają na celu, jak już było wspomniane, wzbudzenie zaangażowania odbiorów, którymi mogą być pracownicy, klienci czy partnerzy biznesowi. Elementy grywalizacji pobudzają do działania, uatrakcyjniają także szereg powtarzanych rutynowo czynności, obowiązków i zadań.

Grywalizacja – zastosowanie

Rzecz jasna cele grywalizacji różnić będą się w zależności od obszaru jej zastosowania, a co za tym idzie – od jej odbiorców. I tak grywalizacja w firmie może być skutecznie wykorzystywana podczas rekrutacji, prac marketingowych, szkoleń czy też przy poszerzaniu kompetencji pracowniczych. Będzie mieć też wpływ na lojalność ze strony pracowników. Grywalizacja w edukacji ma na celu pobudzenie kreatywności i zwiększenie systematyczności oraz zaangażowania uczących się osób w proces własnego samorozwoju.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Grywalizacja w marketingu stanowi wyjątkowo skuteczny sposób na zwrócenie uwagi konsumenta, coraz bardziej odpornego na perswazję płynącą z przekazów reklamowych. Wplatając jej elementy w działania reklamowe, zyskuje się wzrost zaangażowania odbiorców, zwiększenie lojalności klientów wobec marki, a także większą świadomość samej marki. Grywalizacja biznesowa służy do tego, by sukcesywnie zwiększać efektywność podejmowanych w różnych obszarach działań.

Grywalizacja – przykłady

Najczęściej wykorzystywane w tej strategii elementy znane do tej pory z gier i służące zwiększeniu zaangażowania odbiorcy, to np. punkty, które naliczane są za wykonanie kolejnych zadań i wymiana ich na nagrody rzeczowe czy zasilenia kart. Dla użytkownika atrakcyjne będą także różnego rodzaju atrybuty przyznawane za osiągnięcie określonego pułapu czy realizację danego zadania: gwiazdki, ordery, energie, puchary itd. Bardzo ważnym dla klientów czy pracowników elementem staną się oczywiście rankingi i tabele liderów.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Platforma grywalizacyjna

Sposobem na wdrożenie grywalizacji w swoim obszarze działalności jest platforma grywalizacyjna, dostosowana zarówno do Twoich oczekiwań, jak i do grupy docelowej. Szczególnie polecanym rozwiązaniem jest Platforma Grywalizacyjna Motivation Direct, uznawana za kompleksowy i najskuteczniejszy na rynku system przeznaczony do obsługi grywalizacji w biznesie. Bazująca na poznaniu ludzkiej natury grywalizacja to skuteczny sposób na nadanie innego wymiaru codziennym obowiązkom, rutynowym czynnościom oraz zadaniom, dlatego też warto się na nią zdecydować.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});