Biedronka rozdaje bony za darmo! Zobacz jak je dostać

Udostępnij:
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Biedronka na swojej stronie internetowej opublikowała decyzję prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wynika z niej, że siec dyskontów stosowała praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów, w związku z czym zobowiązana jest do przeprowadzenia szkoleń dla swoich klientów, a pierwsze 35 000 osób, które ukończy quiz otrzyma od Biedronki bony rabatowe.

Biedronka opublikowała decyzję wydaną 31 grudnia 2018 roku przez przez Marka Niechciała, prezesa UOKiK. W uzasadnieniu czytamy, że sieć dyskontów stosowała praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów, polegające na głównie na nieprzestrzeganiu przepisów dotyczących zgłoszeń wad towarów z tytułu rękojmi. UOKiK pisze, że pracownicy sklepów w przypadku zgłoszenia wady towaru z tytułu rękojmi informowali, że za wady możliwa jest jego naprawa, wymiana lub dokonanie zwrotu gotówki, co może wprowadzać konsumentów w błąd w zakresie wszystkich uprawnień przysługujących konsumentom z tytułu rękojmi za wady i wyczerpywać znamiona nieuczciwej praktyki rynkowe

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

W opublikowanym uzasadnieniu UOKiK pisze także, że pracownicy sklepów sieci Biedronka nie potwierdzali przyjęcia ustnego zgłoszenia w formie pisemnej w zakresie rozpatrywania przypadków artykułów food. w przypadku uznania żądań konsumentów, z wyjątkiem oświadczenia o odstąpieniu od umowy co może negatywnie wpłynąć na dalszą możliwość dochodzenia przez konsumentów roszczeń związanych z wadą towaru.

W toku postępowania Jeronimo Martins Polska S.A. złożyło zobowiązanie do podjęcia działań zmierzających do zaniechania stosowania praktyk i usunięcia ich skutków poprzez zorganizowanie na swojej stronie szkolenia dla konsumentów w formie on-line. Jego uruchomienie wymagać będzie naciśnięcia przez użytkownika aktywnego linku przekierowaniem do strony ze szkoleniem. Szkolenie składać się będzie z dwóch części:

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

– części składającej się z materiałów edukacyjno-informacyjnych dotyczących polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich

– interaktywnego quizu składającego się z 10-12 pytań o tematyce związanej z polubownym rozwiązywaniem sporów z konsumentami.

Pierwsze 35 000 osób, które ukończy quiz, tj. udzieli odpowiedzi na wszystkie pytania, niezależnie od wyniku, otrzyma od Jeronimo Martins Polska S.A. voucher rabatowy o wartości 10 zł do wykorzystania w sklepach sieci „Biedronka”.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
window._taboola=window._taboola||[],_taboola.push({article:"auto"}),function(o,a,t,e){document.getElementById(e)||(o.async=1,o.src="//cdn.taboola.com/libtrc/magdad-wlocie/loader.js",o.id=e,a.parentNode.insertBefore(o,a))}(document.createElement("script"),document.getElementsByTagName("script")[0],0,"tb_loader_script"),window.performance&&"function"==typeof window.performance.mark&&window.performance.mark("tbl_ic"),window._taboola=window._taboola||[],_taboola.push({mode:"alternating-thumbnails-a",container:"taboola-below-article-thumbnails",placement:"Below Article Thumbnails",target_type:"mix"}),window._taboola=window._taboola||[],_taboola.push({flush:!0}),console.log("wykonało się");

About Redakcja wLocie.pl

Cały zespół redakcyjny wLocie.pl pracuje na to aby dostarczyć państwu najnowsze i jednocześnie najciekawsze wiadomości z Polski i ze świata
View all posts by Redakcja wLocie.pl →